جستجو فارسی / English

ایران عزیز یکی از فرزندان غمگسار خود را از دست داد

تاریخ انتشار: 1400/05/16     
ایران عزیز یکی از فرزندان غمگسار خود را از دست داد
دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتی برای زنده یاد علیرضا صیاد منصور نوشت: «وی با حرارت و شور و شوقی فراوان از برنامه های آینده خود برای ایران عزیز سخن می گفت که آخرین نمونه آن طرحی بود برای ترویج فضیلت مدارا و گفت‌وگو در میان مردم ایران.»

دکتر محسن جوادی  معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتی برای زنده یاد علیرضا صیاد منصور نوشت: «وی با حرارت و شور و شوقی فراوان از برنامه های آینده خود برای ایران عزیز سخن می گفت که آخرین نمونه آن طرحی بود برای ترویج فضیلت مدارا و گفت‌وگو در میان مردم ایران.»

 

متن کامل پیام را که خبرگزاری کتاب ایران منتشر کرد بدین قرار است:
 
«انا لله و انا الیه راجعون»
 خبر درگذشت ناگهانی دانشمند جوان آقای دکتر علیرضا صیاد منصور بسیاری از دوستان و از جمله این بنده را در بهت و حیرت فرو برد؛ خبری که اندوهی دیگر و غمی بزرگ بر دل ما نشاند.

مرحوم آقای صیاد منصور را بیش از ده سال است می شناسم و بی اغراق از اندوخته های علمی او به ویژه از زبان دانی او نکته های زیادی آموختم.

جوانی پراحساس و عاقل که به فضیلت حلم و بردباری هم آراسته بود و در چشم من همیشه محتشم و محترم بود. شاید دو سال نیست که از رساله دکتری خود در دانشگاه تهران دفاع کرد و یک سال بیشتر نیست که ازدواج کرد. هر کمکی از دست او بر می آمد، بی مزد و منت برای اعتلای فرهنگ این کشور انجام می داد. گاهی با دلسوزی به ترجمه مقاله یا چکیده مقاله استاد یا دانشجو به انگلیسی -که در آن بسیار مهارت داشت- کمک می کرد و گاهی برای برگزاری آبرومندانه همایش های فلسفی در ایران مایه می گذاشت. مناعت طبع  و جوانمردی او که خصلت بسیاری از مردم عزیز لرستان، زادگاه وی است، وی را محبوب دوستان می کرد.

غم این حادثه صرفا برخاسته از احساس فقدان یک دوست نیست؛ بلکه از آن جهت هم است که ایران عزیز ما امروز یکی از فرزندان غمگسار خود را از دست داد. از آخرین دیدار من با او شاید یک ماه بیشتر نمی گذرد و چه امیدها که از سخنان وی در  دل من زنده شد. وی با  حرارت و شور و شوقی فراوان از برنامه های آینده خود برای ایران عزیز سخن می گفت که آخرین نمونه آن طرحی بود برای ترویج فضیلت مدارا و گفت‌وگو در میان مردم ایران.

اینک اگر چه خود او از میان ما رفت؛ اما اطمینان دارم دوستان وی طرح ها و برنامه های او را ادامه خواهند داد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و دوستان آن مسافر ملکوت، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان او، صبر و سلامت مسألت می کنم.

 

http://www.ibna.ir/vdcgwy9wxak9zx4.rpra.html

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام