جستجو فارسی / English

نشست گفتگوی بین نسلی در میان اصحاب انقلاب

تاریخ انتشار: 1401/02/09     
نشست گفتگوی بین نسلی در میان اصحاب انقلاب

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده  "نشست گفتگوی بین نسلی در میان اصحاب انقلاب" عصر روز چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 مصادف با 25 ماه مبارک رمضان در تهران برگزار شد.

 

رهبر معظم انقلاب، در بیانیة گام دوم، جوانان انقلابی را به بررسی عمیق چهل سالة انقلاب و استفاده از تجربة دیگران، برای برداشتن گام‌های محکم‌تر و هدفمندتر فرا خوانده‌اند. در این مسیر نسل جوان انقلابی نیازمند است تا در کنار پیشکسوتان بنشیند، بگوید و بشنود، نقد کند و نقد شود تا بیشتر بداند، بهتر بفهمد و بشناسد و از تجربیات آنان برای شناخت هر چه بهتر مسیر بهره گیرد.

پژوهکشده زن و خانواده با تاسی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با دعوت بیش از صد نفر از پیشکسوتان و جوانان انقلابی در این نشست تلاش نمود تا به سهم خود زمینة گفتگوی نخبگان علمی و کنشگران جوان و پیشکسوتان در حوزة زن و خانواده را فراهم نماید.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده با بیان تاریخچه ای از فعالیت کنشگران حوزه زن و خانواد در طی سالیان گذشته و پس از انقلاب اسلامی به اهمیت و ضرورت گفتگوی بین نسلی در میان اصحاب انقلاب اشاره نمود و به گفتمان های موجود در حوزه زن و خانواده پرداخت و از تلاش های شخصیت های انقلابی فعال در این حوزه یاد کرد.

 

در بخش دوم این نشست، پیشکسوتان و نسل جوان انقلابی در دو کمیسیون مجزا به بحث و تبادل نظر پرداختند، هر یک از این کمیسیون ها میزبان دو تن از پیشکسوتانی بود که در طی سالیان گذشته نقش های اثرگذاری در این راه داشته اند و همینک نیز در ساختارهای علمی و حاکمیتی موثر هستند.

کمیسیون شماره یک با دبیری جناب آقای دکتر محمد تقی کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و سخنرانی سرکار خانم دکتر نیره قوی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و سرکار خانم بتول محتشمی دبیر اسبق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، با حضور جمعی از مدعوین در سالن کنفرانس نشست برگزار شد و حاضرین قریب به یک ساعت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کمیسیون شماره دو با دبیری سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده و سخنرانی سرکار خانم دکتر  فاطمه قاسمپور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و خانم دکتر مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با حضور جمع دیگری از میهمانان نشست در سالن همایش نشست برگزار گردید و مدعوین  به گفتگو و تبادل آرا پرداختند.

 

پس از کمیسیون ها و اقامه نماز جماعت و ضیافت افطاری، در بخش سوم "نشست گفتگوی بین نسلی در میان اصحاب انقلاب" دبیران دو کمیسیون گزارشی از مباحث و نکته نظرات مطرح شده در کمیسیون ها را برای جمع حاضر ارائه و جمع بندی نموند.

 

در ادامه، نشست گفتگوی بین نسل ها میزبان سخنران ویژه نشست، سرکار خانم دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود. ایشان در جمع مدعوین به اهداف و برنامه های این معاونت در عرصه تعالی و پیشرفت جایگاه زنان و خانواده در دولت پرداختند و ابراز امیدواری کردند که با همدلی و کمک پیشکسوتان و جوانان بتوانند به اهداف پیش بینی شده در برنامه های مد نظر دست یابند.

 

در بخش پایانی نشست حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد ضمن تشکر از همه حاضرین و مدعوین، ایراد سخن نموده و به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و بر ضرورت تلاش مضاعف کنشگران حوزه زن و خانواده و هم افزایی بین نسلی در این راه در جهت نیل و تعالی این جایگاه تاکید کرد.

 

در این نشست به رسم یادبود از زحمات فعالین عرصه زن و خانواده که سال ها در این عرصه تلاش و مجاهدت نمودند و  مشیت الهی ما را از درک حضورشان در بینمان محروم نموده، یاد شد.

شایان ذکر این نشست با همکاری ستاد توان افزایی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهر تهران درمحل این ستاد برگزار شد.




اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام