جستجو فارسی / English

دیدار رئیس پژوهشکده زن و خانواده با حضرت آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

تاریخ انتشار: 1401/12/16     
دیدار رئیس پژوهشکده زن و خانواده با حضرت آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

حجت الاسلام والمسلمین زیبائی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم روز دوشنبه (15 اسفند 1401) به منظور ارتقای هدفمند بخش بین المللی این همایش با حضرت آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ظرفیت های معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری و زمینه های های استفاده از این آن برای غنابخشی به بخش بین المللی همایش خانواده مقاوم که آذرماه سال آینده از سوی این پژوهشکده در تهران و قم برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حضرت آیت الله قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری در این دیدار ضمن تجلیل از انتخاب موضوع خانواده و عنوان خانواده مقاوم و تمرکز بر چالش های اخلاقی در این همایش، خانواده و مسائل پیرامون آن را جزو مسائل حائز اهمیت در کشور و نیز در سطح بین الملل برای جمهوری اسلامی خواند که پرداختن به آن می تواند تبعات مثبت بسیاری هم در ابعاد مختلف زندگی مردم و هم در پیشبرد اهداف والای نظام جمهوری اسلامی در سطح ملی و بین المللی داشته باشد.

ایشان همچنین با اشاره به وضعیت خطیر نهاد خانواده به معنای اسلامی و ارزشی آن در جامعه امروز غرب فرمودند: امروزه در غرب خطرات و تهدیدهای زیادی حتی پیش روی نویسندگانی است که به نقد ساختارشکنی ها در تعریف نهاد خانواده ذیل همجنسگرایی می پردازند وجود دارد و سخن گفتن از خانواده مقاوم و حفظ ارزش های اخلاقی در جامعه امروز غرب با موانع جدی مواجه است.

حضرت آیت الله قمی همچنین پیشنهاد کردند اتحادیه ای ویژه نویسندگان و اندیشمندانی که حول حفظ ارزش های اخلاقی حوزه خانواده می پردازند تشکیل گردد و کتاب ها و مقالاتی که در این زمینه وجود داشته یا تولید می شود به زبان های دیگر ترجمه شود و در این زمینه قول مساعدت و همکاری دادند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری در ادامه بر لزوم اتخاذ ادبیات محکم، قاطع و با صلابت در دفاع از ایده خانواده مقاوم تاکید کرد و افزود که البته این رویکرد باید همراه با رعایت اقضائات و مصالح باشد و قطعا بسیاری از خانواده ها و اندیشمندان نگاه مثبتی به این ادبیات خواهند داشت.

ایشان همچنین با مروری بر شرایط جهانی خانواده، کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز روسیه را از مناطقی خواند که بایسته است در این همایش مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اهداف و ابعاد این همایش پرداخت و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص چگونگی حفظ قشر جوان کشور در وضعیت تهدید آمیز جهان امروز، اظهار داشت که بر اساس همین فراز بیانیه گام دوم، پژوهشکده زن و خانواده برنامه سوم توسعه فعالیت های علمی اش را بر پایه محور خانواده پایه ریزی و از یک سال پیش این فعالیت ها را آغاز کرده است. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه الگوهای حوزه خانواده باید متناسب با شرایط جدید جهان و کشور تنظیم شوند و الگوهای تربیت رسمی و سیاستگذاری خانواده نیز طبق وضعیت جدید باشد، یکی از سرفصل های اقدامات پژوهشکده زن و خانواده در این راستا را برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی در جهان متحول» اعلام و هدف از آن را استفاده از تجربیات و روش های کارآمد پژوهشی در راستای خلق این الگوها عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اهداف اجرایی همایش در راستای افزایش غنای علمی و کاربردی آثار ارائه شده در آن، جمع آوری و تدوین تجربه های کنشگران فعال در این زمینه، تجربیات اقلیت های مسلمان خارج از کشور، ترجمه آثار فاخر در این زمینه، استفاده از ظرفیت های عرصه تبلیغ، رسانه و سینما، ادبیات، رمان و داستان را از جمله این اهداف عنوان کرد و معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری را دارای ظرفیت های ارزشمند برای ارتقای سطح بین المللی این همایش دانست و خواستار مساعدت این معاونت در این زمینه شد.

درپایان این دیدار، حضرت آیت الله قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری آمادگی معاونت تحت اشرافشان  را برای همکاری و مساعدت برای برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم ابراز داشت.

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام