جستجو فارسی / English

ترویج ارزش های خانواده و سبک زندگی اسلامی ضرورتی است که امروز بیشتر احساس می شود

تاریخ انتشار: 1402/02/09     
ترویج ارزش های خانواده و سبک زندگی اسلامی ضرورتی است که امروز بیشتر احساس می شود

خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری در دیدار مسئولان همایش بین المللی خانواده مقاوم، ترویج ارزش های خانواده و سبک زندگی اسلامی را ضرورتی خواند که امروزه بیشتر احساس می شود.

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم در این دیدار که ظهر روز دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری برگزار شد، خانم دکتر خزعلی ضمن استقبال از اقدام پژوهشکده زن و خانواده در برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول، ضمن تاکید بر ضرورت روزافزون مسئله خانواده و سبک زندگی ارزش مدار، خانواده را موضوعی دارای اهمیت و ابعاد بین المللی دانست.

معاون امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری، همچنین با اشاره به همایش ها و جشنواره های مختلفی که در راستای ترویج ارزش های خانواده و سبک زندگی در کشور برگزار می شود خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تضادها و تناقض ها در محتوا و نحوه اجرای این گونه برنامه ها باعث کاهش اثرگذاری آنها شود.

ایشان همچنین هم افزایی فعالان  حوزه خانواده و پرهیز از موازی کاری را برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی در موضوع زن و خانواده ضروری دانست.

خانم دکتر خزعلی در ادامه این نشست گریزی به فعالیت های بین المللی سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی در حوزه خانواده زد و با اشاره به تلاشهای صورت گرفته، خواستار فعالیت بیشتر و متمرکزتر نهادهای دانشگاهی و حاکمیتی در داخل کشور در این زمینه شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلیمن زیبائی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اهداف و ابعاد این همایش پرداخت و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص چگونگی حفظ قشر جوان کشور در وضعیت تهدید آمیز جهان امروز، اظهار داشت که بر اساس همین فراز بیانیه گام دوم، پژوهشکده زن و خانواده برنامه سوم توسعه فعالیت های علمی اش را بر پایه محور خانواده پایه ریزی و از یک سال پیش این فعالیت ها را آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه الگوهای حوزه خانواده باید متناسب با شرایط جدید جهان و کشور تنظیم شوند و الگوهای تربیت رسمی و سیاستگذاری خانواده نیز طبق وضعیت جدید باشد، یکی از سرفصل های اقدامات پژوهشکده زن و خانواده در این راستا را برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی در جهان متحول» اعلام و هدف از آن را استفاده از تجربیات و روش های کارآمد پژوهشی در راستای خلق این الگوها عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اهداف اجرایی همایش در راستای افزایش غنای علمی و کاربردی آثار ارائه شده در آن، جمع آوری و تدوین تجربه های کنشگران فعال در این زمینه، تجربیات اقلیت های مسلمان خارج از کشور، ترجمه آثار فاخر در این زمینه، استفاده از ظرفیت های عرصه تبلیغ، رسانه و سینما، ادبیات، رمان و داستان را از جمله این اهداف عنوان کرد و خواستار مساعدت این معاونت در این زمینه شد.

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام