جستجو فارسی / English

برگزاری همایش بین‌المللی خانواده مقاوم کاری بسیار ضروری و اساسی در دنیای امروز است!

تاریخ انتشار: 1402/06/12     
برگزاری همایش بین‌المللی خانواده مقاوم کاری بسیار ضروری و اساسی در دنیای امروز است!

حضرت آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده، برگزاری همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم» را کاری بسیار ضروری و اساسی در دنیای امروز دانست و بر حمایت همه جانبه این نهاد از برگزاری آن تاکید کرد.

به گزارش دبیرخانه همایش خانواده مقاوم، در این دیدار که صبح شنبه 11 شهریور با حضور یافتن حجت الاسلام والمسلمین  زیبایی‌نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش خانواده مقاوم در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت (ع) صورت گرفت آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام کار برای خانواده را در جهان امروز امری ضروری و جهانی، فرادینی، فرا اسلامی و فراتقریبی نامید که برای مقابله با توسع معنای خانواده در جهان باید به طور گسترده و مرتب انجام گیرد.

آیت الله رمضانی در این دیدار اظهار داشت: امروزه دنیای غرب در بحث جهانی سازی و مدیریت، مفهوم موسّع خانواده را مطرح می کند و از دیدگاه آنان دو نفری که زیر یک سقف زندگی می کنند، خانواده هستند اعم از اینکه همجنس باشند یا نه. آنان با طرح توسعه مفهومی خانواده، هر کس که با همجنسگرایی مخالفت داشته باشد را به تشویش اذهان متهم می کنند.

وی افزود: در غرب به دلیل روبرو شدن مسلمانان با مشکلات، همگرایی بین آن‌ها ایجاد می‌شود و برای انسجام بیشتر زنان، ما اتحادیه بانوان اروپا را تأسیس کردیم که زنان فرهیخته‌ای عضو آن هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه برگزاری همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم و چالش‌های جهان متحول» کار بسیار ضروری و اساسی در دنیای امروز است، افزود: امروزه برای نهادینه کردن برخی ایده ها باید بحث فکری و اندیشه‌ای کرد. غرب برای افکار انحرافی خود کتاب و مقاله و داستان نوشته است اما ما در ترویج معارف خود، کمتر به طرف بحث های فکری و روانشناسی رفته ایم.

وی افزود: برای برگزاری این همایش بین‌المللی، پیشنهاد می کنم با مسئولان مجمع تقریب مذاهب هم نشست‌هایی داشته باشید چون این بحث، فرا اسلامی است و می‌توان مذاهب و ادیان دیگر را درگیر این موضوع کرد و با آنان گفت‌وگو نمود.

آیت الله رمضانی افزود: بخش امور بانوان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و گفت‌وگو با زنان اندیشمند در عرصه بین‌الملل، بخش ویکی شیعه و استفاده از ظرفیت مدخل نویسی در این دانشنامه مجازی، بخش خبرگزاری بین‌المللی ابنا و ایجاد خط خبری، ارتباط با اساتید و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)، استفاده از مبلغان بومی و ارتباط با اداره کل آموزش و فضای مجازی، راه‌های همکاری بخش های مختلف مجمع در برگزاری همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم و چالش‌های جهان متحول» است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام زیبائی نژاد دبیر همایش بین المللی «خانواده مقاوم: چالش‌های اخلاقی در جهان متحول»، ضمن تبیین ایده و اهداف همایش و گزارشی کوتاه از اقدامات و ارتباطات ایجاد شده درباره چالش های پیش روی مسلمانان و شیعیان در عرصه خانواده توضیحاتی ارائه کرد و از مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای همکاری در برگزاری همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم و چالش‌های جهان متحول» دعوت نمود.

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام