جستجو فارسی / English

دیدار اعضای کمیته علمی و دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم با رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: 1402/07/24     
دیدار اعضای کمیته علمی و دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم با رییس  موسسه آموزشی پژوهشی امام  خمینی (ره)

در دیدار اعضای کمیته علمی و دبیرخانه همایش خانواده مقاوم با آیت الله رجبی ریاست موسسه آموزشی پژوهشی امام  خمینی (ره) بیان شد:

خانواده و مقاوم سازی آن هم مسأله امروز ما و هم مسأله چالشی تاریخ صد ساله ماست و همچنان نیز مسأله ما خواهد ماند، زیرا معارضه با جبهه خدا و فرهنگ دینی پایان ندارد.

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم، اعضای کمیته علمی و دبیرخانه همایش بین المللی «خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول» خانواده مقاوم با آیت الله رجبی رییس  موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که در محل موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، ابتدا دبیر علمی همایش و اعضای کمیته علمی هر یک به برشی تخصصی از مسأله خانوده مقاوم اشاره کردند. حجت الاسلام دکتر آئینه چی با هشدار نسبت به استفاده رویکرد روانشناسی رایج از چارچوب نظری غربی، ضرورت ایجاد رویکرد اسلامی در مسائل روانشناسی و مشاوره مربوط به حوزه خانواده را متذکر شد.

دکتر فهیمه زارع با بیان دغدغه پژوهشکده در رصد اولویت های نظام درحوزه خانواده، فهم و تبیین جامعه شناسانه صحیح از خانواده را مقدمه تجویزهای ایجابی در این مسیر دانست و در نهایت حجت الاسلام زیبایی نژاد، رییس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش  با اشاره به جایگاه علمی موسسه آموزشی –پژوهشی امام خمینی (ره) و ظرفیت علمی اساتید و پژوهشگران این موسسه ، همایش بین المللی خانواده مقاوم را فرصت مناسبی برای تعامل دو مجموعه دانست. در ادامه،  آیت الله رجبی با شاراه به نکات مطرح شده در نشست، گفت: نگاه جامع این همایش به مسأله خانواده که در بردارنده زوایای تاریخی، اجتماعی، اخلاقی و با تفطن به سیره و رویکرد نظری است، سبب گفتمان سازی و ایجاد یقظه جامعه علمی نسبت به مسأله خانواده و چالش های آن خواهد شد و بر عهده اندیشمندان است که با سرمایه گذاری در این مسیر، صدای آن را به جامعه جهانی برسانند. وی در پایان تاکید کرد: این موسسه همکاری با چنین رویدادهایی را با حفظ اولویت بندی، وظیفه خود میداند و آماده همکاری در خصوص استفاده از ظرفیت پژوهشی و تحقیقاتی و نیز فارغ التحصیلان مجموعه است.

 

 

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام