جستجو فارسی / English

استواری اهداف و برنامه ریزی‌ها بر دوش خانواده است

تاریخ انتشار: 1402/10/15     
استواری اهداف و برنامه ریزی‌ها بر دوش خانواده است
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی زن و خانواده گفت: استواری همه اهداف و برنامه ریزی‌ها برای مقابله با جهان استکبار بر دوش خانواده است و اگر خانواده‌ای سلیم و با فرهنگ و تربیت دینی، اسلامی و مذهبی داشته باشیم، نسلی که تربیت می‌شود در مقابل همه هجمه‌ها مقاوم خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد در نشست هم اندیشی هیئت مدیره انجمن علمی زن و خانواده که در پژوهشکده زن و خانواده برگزار شد، عنوان کرد: برخی مواجه‌هایی پیامبر اکرم (ص) با حضرت زهرا (س) داشتند که وجهی متمایز از معصوم بودن، دختر پیامبر(ص) بودن و همسر حضرت علی (ع) بودن ایشان داشته است.
وی ادامه داد: رابطه پیامبر (ص) با حضرت زهرا (س) رابطه خاصی است و هر چقدر به اواخر به عمرشان می‌رسد این خصوصیت بیشتر می‌شود و این احتمال را ایجاد می‌کند که پیامبر (ص) هدفی دیگر از این امر داشته‌اند و می‌خواستند بازنمایی و برجسته سازی انجام بدهند که حضرت زهرا (س) محور تمایز حق و باطل قرار بگیرد. پیامبر اکرم (ص) اقداماتی انجام می‌دادند که این تمایز گذاری پررنگ‌تر شود.
عضو هیئت مدیره انجمن زن و خانواده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از فرصت زنانگی استفاده کردند، گفت: زمانی که همه صداها در گلو خفه شده بود، حضرت زهرا (س) از مزیت زنانگی استفاده کردند و با خطبه فدکیه و خطبه در جمع زنان انصار این تمایزگذاری را پررنگ کردند.
وی بیان کرد: در تظاهرات مبارزه با ستم شاهی نیز زنانگی به مثابه یک فرصت بود و زنان در صف اول تظاهرات حضور داشتند تا علاوه بر اینکه به مردها روحیه می‌دادند سبب می‌شدند که سربازان برای مقابله با زنان دچار تردید شوند.

سرمایه هر انجمن اعضای آن است
آیت الله حبیبی تبار، رئیس هیئت مدیره انجمن علمی زن و خانواده، نیز دراین نشست عنوان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در هیئت مدیره انجمن مطرح شد این بود که مجموعه از اعضای وابسته و پیوسته انجمن به عنوان قوه عاقله و مغر متفکر انجمن استفاده کند و این جلسه فرصتی است که اعضا راهکارها و پیشنهادهای خود در زمینه فعالیت‌های اجتماعی، علمی، آموزشی و پژوهشی مطرح کنند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه دارایی و سرمایه یک انجمن، شخصیت‌های علمی عضو انجمن هستند، اظهار کرد: زمانی که برای عضویت در این نهاد علمی شرط تحصیلات علمی و سوابق پژوهشی گذاشته می‌شود به معنای این است که اعضا آن از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و باید در راستای اهداف انجمن از این توانایی‌ها استفاده شود.
وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده و تبیین اهداف و برنامه های پیش رو اظهار کرد: از نظرات، پیشنهادات و ایده‌های اعضا برای برگزاری کارگاه‌ها کرسی‌ها، سلسله نشست‌ها و... استقبال می‌کنیم.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی زن و خانواده اضافه کرد: از انجمن زن و خانواده انتظار می‌رود که در رابطه با مسائل حوزه زن و خانواده در سطح جامعه جریان فکری ایجاد کند.
وی افزود: امروز موضوع زن و خانواده به عنوان مهم‌ترین بخش اثرگذار در حوزه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مذهبی و تربیتی مطرح است به همین خاطر دشمنان همه تلاش خود را بر روی تخریب این نهاد متمرکز کردند تا از تشکیل کانون خانواده جلوگیری کنند یا کانون‌های تشکیل شده را تخریب کنند یا خانواده از هویت خود دور شود و از ماموریتی که بر عهده‌اش گذاشته شده فاصله بگیرد یا خانواده‌هایی جایگزین نهاد اصلی خانواده ایجاد شود.
آیت الله حبیبی تبار اضافه کرد: استواری همه اهداف و برنامه ریزی‌ها برای مقابله با جهان استکبار بر دوش خانواده است و اگر خانواده‌ای سلیم و با فرهنگ و تربیت دینی، اسلامی و مذهبی داشته باشیم، نسلی که تربیت می‌شود در مقابل همه هجمه‌ها مقاوم خواهد بود.
وی اظهار کرد: ماموریت انجمن زن و خانواده برگزاری کرسی، سخنرانی، مباحث نقد و نظریات برایرفع تکلیف نیست و باید به دنبال جریان سازی در جامعه و تاثیرگذاری در این حوزه باشد تا بتوانند بر جوانان تاثیر گذار باشد.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی زن و خانواده بیان کرد: این ماموریت خطیر می‌طلبد که در این راستا کمیته‌های فرعی داشته باشیم.
در پایان نیز اعضای حاضر در این نشست ضمن پرسش سوالات خود به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه جنسیت و خانواده
فروشگاه اینترنتی
شبکه های اجتماعی

ایتاسروشآپاراتاینستاگرام