جستجو فارسی / English

افتتاحیه مدرسه پیشرفته مطالعات زنان

تاریخ انتشار: 1403/07/18     
افتتاحیه مدرسه پیشرفته مطالعات زنان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی‌نژاد در افتتاحیه مدرسه پیشرفته مطالعات زنان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله و همراهانشان، با تأکید بر ضرورت مطالعات اسلامی در حوزه زنان و خانواده گفت: آنچه امروز در حوزه فعالان زن و خانواده با آن مواجه هستیم، جوانان پرشور با عزم و همیت اما با ضعف مبنای اسلامی و ضعف مطالعات جنسیتی است. درواقع شاهدیم قشری از متدینین انقلابی دیدگاه‌های اسلامی را تقریر می‌کنند بدون آنکه مطالعات اسلامی داشته و متن‌کاوی دقیقی کرده باشند. 
رئیس پژوهشکده زن و خانواده افزود: حوزه زنان، حوزه‌ای گسترده است و اگر می‌خواهید در آینده حرفتان پیش برود باید یک عرصه تخصصی با طول و عرض محدود برای خود انتخاب کنید.  
 
وی با تأکید بر ضرورت مباحثات عمیق، خاطرنشان کرد: مباحثات از راه دور، مباحثات در حد اضطرار است و کار اضطراری نباید جای کار اصلی را بگیرد. مباحثات در شبکه‌های اجتماعی خوب است و بخشی از فراگیری علم که حرکت در سطح است در آنجا پوشش داده می‌شود اما پرشدن از داده به معنای علم نیست،بلکه علم، شاه‌کلیدی است که می‌توانیم با آن قفل باز کنیم. رییس پژوهشکده زن و خانواده در ادامه با تاکید بر ضرورت تحلیل اطلاعات گفت:این تحلیل با مباحثه‌های علمی حضوری و همکلامی با اساتید قوی محقق می‌شود.
 
رئیس پژوهشکده زن و خانواده در پایان گفت: در این دوره قرار است مسائل علمی‌ مختلفی روی میز بیاید و در هر عرصه‌ای اندکی گفت‌وگو شود تا بدانید به کدام عرصه تعلق دارید و مسیر آینده‌تان را انتخاب کنید.
 
همچنین در این مراسم، خانم علی‌آبادی، مدیر واحد تهران پژوهشکده زن و خانواده توضیحاتی درباره اهداف برگزاری این مدرسه و مقررات آن ارائه داد.  

لازم به ذکر است مدرسه پیشرفته مطالعات زنان، روز پنجشنبه 12 مهر ماه آغاز به کار کرد و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. در این مدرسه که برای دانشجویان دکتری و طلاب سطح چهار حوزه طراحی شده، شرکت‌کنندگان در سه کلان‌سرفصل مطالعات اجتماعی زنان، جنسیت و سیاست و همچنین جنسیت و فلسفه و کلام، 14 نشست علمی خواهند داشت.
اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه مطالعات جنسیت و خانواده
شبکه های اجتماعی

ایتا بله آپارات