جستجو فارسی / English

تقدیر از تلاش های رییس و همکاران پژوهشکده زن و خانواده در برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم

تاریخ انتشار: 1403/07/25     
تقدیر از تلاش های رییس و همکاران پژوهشکده زن و خانواده در برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده در این نشست که روز سه شنبه 24 مهرماه در مرکز مدیریت خواهران و با حضورحجت الاسلام و المسلمین فاضل  رئیس مرکز و معاونین و مدیران کل این مجموعه برگزار شد، حجت الاسلام زیبایی نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی این همایش، به ارائه گزارش علمی و اجرایی همایش بین المللی خانواده مقاوم پرداخت.  وی با اشاره به اینکه "خانواده و مقاومت اخلاقی" یکی از موارد  برنامه راهبردی سوم این پژوهشکده است گفت در راستای اجرایی سازی این ایده اقداماتی صورت گرفت که منجر شد به شکل گیری ایده برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم،چالش های اخلاقی در جهان متحول
 
رییس پژوهشکده زن و خانواده در ادامه، گزارش اقدامات پژوهشکده در برگزاری همایش را ذیل چند بند از جمله پرورش ایده،تشکیل شورای علمی همایش ،اقدامات و پیگیری های اجرایی،پیش نشستها و خروجی های همایش و نیز بخش بین الملل مطرح کرد. به زعم دبیر علمی همایش،  برگزاری پیش نشستهای بین المللی از جمله برنامه های پژوهشکده در تبدیل این ایده به یک مساله در عرصه عمومی بود.
حجت­الاسلام زیبایی نژاد سپس گفت: برگزاری بیش از ۵۰ پیش­نشست در چند حوزه علمی تربیتی، سینما، اخلاق و روانشناسی و ... و گفتگوی علمی با اصحاب این حوزه، اقدام دیگر پژوهشکده در راستای پرورش ایده خانواده مقاوم بود و خروجی این پیش نشستها در قالب چند کتاب منتشر شده و در دسترس علاقمندان و پژوهشگران است.
وی در ادامه به انجام مصاحبه­هایی با اندیشمندان در حوزه­های مختلف اشاره کرد و گفت:گفتگوهای خوبی با اندیشمندان و صاحب­نظران با هدف بررسی ابعاد مختلف این مسأله انجام شد و ماحصل این گفتگوها در قالب دو جلد مصاحبه منتشر شده است.
رییس پژوهشکده زن و خانواده همچنین به اقدامات صورت گرفته در بخش بین الملل همایش اشاره کرد و گفت: در بخش بین الملل از طریق فعال کردن بانک مخاطبین موجود از سویی و تعریف پروژه رصد آثار و افراد و موسسات حوزه خانواده در سطح جهان از سوی دیگر، توانستیم با اندیشمندانی از 21 کشور از جمله لینان، کانادا، تونس، عمان، ایتالیا، آلمان، عراق، روسیه و ... ارتباط مستقیم برقرار کنیم که حاصل آن برگزاری 15 پیش نشست آنلاین و 1 نشست حضوری در لبنان و دریافت 20 چکیده به زبان انگلیسی و عربی بوده است. از میان این آثار 8 میهمان حضوری جهت ارائه بحث به ایران دعوت شدند.که در دو پنل انگلیسی و عربی به ارائه بحث پرداختند. تداوم این ارتباطات در دستور کار پژوهشکده قرار دارد.
وی افزود مطالعه و بررسی آثار علمی موجود در دنیا از حمله کارهایی بود که توسط تیم علمی انجام شد و در نهایت بررسی این آثار منجر شد به ترجمه و چاپ ۴ اثر ترجمه­ای.
حجت الاسلام زیبایی نژاد سپس گزارش برگزاری همایش در دو روز در شهرهای تهران و قم را ارائه داد و گفت: روز اول همایش در تهران در تاریخ30 اردیبهشت با پیام حضرت آیت­الله جوادی آملی و با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و مقالات متعددی در پنلهای چندگانه ارائه شد. روز دم همایش نیز به دلیل رحلت شهادت گونه رییس جمهور محترم، با تأخیر و در تاریخ 10 خرداد در قم و با حضور حضرت آیت­الله اعرافی، رییس حوزه­های علمیه در قم برگزار شد. در این روز هم   نشست­های علمی و اراده مقالات در حوزه های مختلف صورت گرفت.
در ادامه این نشست، معاونین و مدیران به بیان نکات خود در خصوص گزارش ارائه شده پرداختند و بر ضرورت تداوم اقدامات در قالب دبیرخانه دائمی همایش تأکید کردند.
در انتها نیز حجت الاسلام و المسلمین فاضل از زحمات رییس پژوهشکده زن و خانواده در برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم تشکر کرده و لوح تقدیری به رسم یادبود هدیه شد.





 
اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه مطالعات جنسیت و خانواده
شبکه های اجتماعی

ایتا بله آپارات