نويسنده در اين کتاب به اساس کار رسانه الگو اشاره کرده و مينويسد: اگر در قرآن کريم تأمل کنيم، آن را کتابي آسماني و رسانهاي مييابيم که در بيان وقايع و گزارش حوادث بينظير و داراي اسلوب و شيوه خاصي در تربيت، آموزش و ارشاد است.
وي آورده است: بيان اعجازآميز، تنوع در ادا، واقعگرايي در گفتوگو، التزام به صداقت، بيان شفاف و آشکار، جامعيت در مسائل مختلف و ارائه حقايق علمي از امتيازات رسانه قرآني به شمار ميآيد.
حسين المصطفي، در بخش ديگري از کتاب در زمينه رسانه اسلامي به نقش حديث شريف اشاره کرده و مينويسد: رسول اکرم(ص) صاحب نخستين رسالت تبليغاتي جهاني به شمار ميآيد و نخستين کسي بود که از وسائل و ابزارهاي مختلفي براي اطلاعرساني استفاده کرد.
وي در ادامه اضافه ميکند: مسجد، خطبه و فريضه حج از مهمترين رسانههاي ارتباطي نبي اکرم(ص) با مسلمانان بود و پيامبر اسلام(ص) از اين ابزارهاي رسانهاي براي نشر تعاليم و آموزههاي اسلام، تشويق به عمل خبر و هشدار نسبت به کارهاي ناپسند استفاده ميکرد.
کتاب مذکور به زبان عربي و در 185 صفحه نوشته شده است و از جديدترين کتابهايي است که به کوشش مؤسسه انتشاراتي «دار المحجة البيضاء» لبنان منتشر شده است.
حسين المصطفي از نويسندگان شيعي و اساتيد بارز حوزه علميه قطيف است که تاکنون کتابهاي زيادي در عرصههاي مختلف علمي و فرهنگي از وي به چاپ رسيده است، «دانشنامه ويژگيهاي فقه مناسک» در 5 جلد، «فلسفه حج»، «فلسفه عبادات»، «آداب همزيستي مسالمتآميز ميان مذاهب» و «تاريخ و آثار مدينه منوره» از جمله کتابهاي وي به شمار ميآيد.