به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات و تحقيقات زنان؛ اين کتاب باتوجه به ضرورت و بهرهگيري از ابزار هنر و رسانه براي گسترش و نهادينهسازي فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به بررسي وظايف و مسئوليتهاي رسانه ملي در اين زمينه، پيشنهادها و راهکارهاي علمي براي برنامه سازي در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب
پرداخته است.
اين نوشتار در6فصل راهبردها، وظايف و مسئوليتهاي رسانه ملي، بايستههاي تحقق وظايف ومسئوليتهاي رسانه ملي، اولويتهاي برنامه سازي، سياستهاي برنامهسازي، طرح يک مجموعه تلويزيوني مسئله نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تحليل و بررسي قرار داده است.
در پيش گفتار اين کتاب آمده است: پديده بدحجابي در ايران، پديده اي پيچيده، چندوجهي و برخاسته از علل و عوامل گوناگون اجتماعي، فرهنگي، تربيتي، آموزشي، اخلاقي، سياسي و اقتصادي است بيترديد، از ميان همه نهادها و سازمانهاي مسئول در زمينه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابي، صدا و سيماي جمهوي اسلامي نقشي مهمتر، گستردهتر و اثرگذارتر دارد؛ زيرا اين سازمان بر اساس رهنمود مقام معظم رهبري، مأمور «مديريت و هدايت فرهنگ و افكار عمومي جامعه» است و بيشترين و ماندگارترين اثر را بر ذهن و دل مخاطبان انبوه خود بر جاي ميگذارد.
چاپ نخست کتاب «آيين برنامه سازي درباره فرهنگ عفاف و حجاب» نوشته اسماعيل شفيعي سروستاني از سوي مرکز پژوهشهاي اسلامي صداوسيما با شمارگان1200نسخه، 134 صفحه وبهاي 40000ريال روانه بازار شده است.
علاقمندان به تهيه اين کتاب، مي توانند به آدرس قم، بلوار امين، مرکز پژوهشهاي اسلامي صداوسيما وتهران خيابان جامجم، ساختمان شهيد رهبر، طبقه زير زمين و يا باشماره 02512915511 تماس حاصل نمايند.