سرکار خانم امین مجد-مدیر گروه مطالعات زنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران- در گردهم آیی دانشجویان و طلاب رشته مطالعات زنان در قم که به همت مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، گفت: « امروزه علی رغم نیازهای جدی که در حوزه جنسیت – و بحث خانواده با مسائل بشدت متکثر- وجود دارد، افراد رشد یافته به معنای واقعی کلمه کم است و در واقع دچار کمبود منابع نیروی انسانی با پشتوانه ی قوی دینی هستیم». ایشان افزودند: هیچ عرصه ای به اندازه ی بحث جنسیت و بعد از آن بحث خانواده حساسیت برانگیز نیست. دلیلش هم این است که گاهی قرائت هایی ناروا به دین نسبت داده شده است . جهت پیشگیری باید به این نکته توجه کردکه در مسائل غیر فقهی گاهی فردی به خودش اجازه می دهد با برداشت های سطحی از کتاب های روایی یا چند روایت، نسبتی به دین بدهد. این مطلب در حوزه مربوط به جنسیت فراوانی بیشتری دارد و گاهی گزاره هایی ناروا به دین مربوط شده است و این عواقب بدی دارد. مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: این بحث ها در عرصه ی بین المللی درمواجهه با اسلام و علی الخصوص گفتمان شیعی که سعی به استضعافش دارند و بطور مشخص در مواجهه با ایران نیز وجود دارد. متاسفانه امروزه شبهات زیادی پایگاه علمی پیدا کرده و ما هم با کمبود نیرو مواجه هستیم. وقتی شبهه ادبیات علمی پیدا می کند برون رفت از آن خیلی مشکل تر می شود و به همین جهت پاسخ به آن بحثی فنی و علمی می طلبد. البته "کم من فئه قلیل غلبت فئه کثیر باذن الله". اما کمبود نیروی انسانی مجرب یک واقعیت است. بحمد الله حوزه های علمیه خواهران در سالیان اخیر و بویژه پس از راه اندازی رشته مطالعات اسلامی زنان توانسته اند گام های خوبی برای رفع این مشکل بردارند. امروزه شاهد تربیت نیروهایی متعهد و متخصص و آشنا به ابعاد دانشی مطالعات زنان هستیم که نوید بخش رفع برخی از کاستی های این عرصه خواهد بود.
ایشان در ادامه پیشنهاد تاسیس رشته الهیات جنسیتی را مطرح کردند تا این حوزه مطالعاتی به دانش تبدیل شود.
مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) با پرداختن به برخی از این مشکلات در داخل کشور، به نوشتن احکام جنسیتی موبوط به خانواده در سند ششم توسعه اشاره و مطرح کردند: در این زمینه گاهی تفاوت دیدگاه معرفتی و زاویه فکری وجود دارد وگاهی نقد هایی صورت می گیرد. ادبیات ما در رابطه ی جنسیتی هنوز از برخی کمبودها رنج می برد. ما نیاز به نظریه ی عدالت جنسیتی داریم و واقعیت این است که افق سنگینی پیش روی ماست. اگرچه در گفتمان درون دینی بحث های نابرابری ها و عدالت جنسیتی برای ما روشن است اما درگفتمان غالب سایر دستگاههای سیاسی ما و البته دستگاه اجتماعی وحتی متاسفانه دستگاه فرهنگی، در برهه های مختلف همواره تفاوت هایی وجود داشته است. بعنوان مثال بحث عدالت جنسیتی غالبا به معنای برابری در توزیع انگاشته می شود . در سند ششم نیز سعی بر این است که بحث فرصت های اشتغال زنان را مساوی کنند که این مطلب زمنیه ی بسیاری از بی عدالتی ها را فراهم می کند. یکی دیگر از مسائل و نیازهایی که وجود دارد این است که در آینده با شبهه ها و مسائل جدید اجتماعی غافلگیرنشویم.
ایشان یکی دیگر از این مشکلات را این مطلب عنوان کردند که نحوه ورود دانش مطالعات زنان به ایران پیامدهایی را داشت و کاملا ترجمه شده از جامعه شناسی با گفتمان غربی بود. به این جهت ما نیاز پیدا کردیم به رشته مطالعات اسلامی زن و خانواده که هم دانش تولید شود و هم پیش بینی نسبت به آینده صورت بگیرد.»