جستجو فارسی / English

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم

تاریخ انتشار: 1394/10/16     
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بهتر است از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بهتر است از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات زن و خانواده به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، خانم فریبا علاسوند در بازدید از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مرکز از ابتدای کار تاکنون از نظر کمی و کیفی کار بسیار بزرگ و با اهمیتی را انجام داده است.
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به نقاط آسیب و ضعفی که در عرصه پژوهش حوزه‌های علمیه وجود دارد اشاره کرد و گفت: نقاط آسیب موجود در عرصه پژوهش دامنگیر حوزه نیز شده است.
وی با تاکید بر لزوم ارائه پژوهش‌های «شناسنامه‌دار» در عرصه پژوهش از سوی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: باید پژوهش‌های حوزه مورد قبول پژوهشگران مسلم حوزه و خارج از حوزه باشد.
سرکار خانم علاسوند با بیان اینکه باید کارمان را در معرض نقد قرار دهیم اضافه کرد: ملاحظات در زمینه نقد موجب توقف رشد می‌شود.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده یکی از عوامل موثر در افزایش توان پژوهشی طلاب را فعالیت‌های تبلیغی دانست و ادامه داد: مبلغان فاخری که در بین حوزه و مردم در ارتباط هستند و کار تبلیغی انجام می‌دهند می‌توانند پژوهشگران خوبی هم باشند زیرا پیشرفت در عرصه پژوهش وابسته به عینیت‌ها است.
ایشان به خلاء فقدان موسسات پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: نبود موسسات پژوهشی سبب ایجاد مشکل در امر پژوهش می‌شود. موسسات پژوهشی اگر طلاب را وارد دانش‌های بین رشته‌ای کند نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: طلاب در سطح دو و سه (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در حال تمرین، تحقیق و آشنایی با مباحث پژوهشی هستند و در سطح چهار می‌توانند کارهای پژوهشی قوی‌تری انجام دهند. 
سرکار خانم علاسوند ضرورت ایجاد فیلترهای قوی، به منظور ورود به سطوح بالاتر تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هنگامی که موسسه تحصیلات تکمیلی سطح سه راه‌اندازی می کنیم طبیعی است که طلاب پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال ادامه تحصیل در سطح چهار باشند‏، ما باید برای ورود به مقطع سطح چهار فیلترهایی در نظر بگیریم که اگر مایلیم طلبه کارآمد و پژوهشگر تربیت شود باید از آنها عبور کند.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد: حوزه باید دارای استاد پژوهش‌محور باشد و هنگامی که استاد پژوهش‌محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند پژوهش‌محور نیستند.

اشتراک گذاری:
نظرات
اطلاعات تماس

مرکز قم: بلوار غدیر ، کوچه 10 ، پلاک 5
 تلفـن:  58-32603357 (025)
 فکس:  32602879 (025)
دفتر تهران: بلوار کشاورز ، خ نادری ، ک حجت دوست ، پ 56
 تلفـن:  88983944 (021)
 فکس:  88983944 (021)
دسترسی سریع

سامانه آموزش مجازی
کتابخانه
بانک محتوای علمی
کتابخانه دیجیتال
فصلنامه مطالعات جنسیت و خانواده
شبکه های اجتماعی

ایتا بله آپارات